Eksperimenter, eksperimenter, eksperimenter - og ha det litt moro på veien... customer centricity innovasjon Jan 07, 2025

Sam Altmann sier at med Agentisk AI kan den neste "unicorn" være en enkeltpersonbedrift. Jeg tar nok ikke for gitt at det er meg.... Samtidig er jeg nysgjerrig på alle muligheter. Jeg ønsker nemlig å forstå hvordan vi kan skape verdi og hva som vil påvirke...

Fortsett å lese...
Gjør 2025 til året for kundens suksess! customer centricity Jan 06, 2025

 Når vi går inn i det nye året, er det viktig å reflektere over et spørsmål enhver fremtidsrettet leder bør stille: "Hvordan kan vi virkelig gjøre en forskjell i kundenes liv i år?" Reell kundeorientering har aldri vært mer...

Fortsett å lese...
Helhetlig kundeopplevelse: Konsistens som nøkkelen til suksess cx reell kundeorientering Nov 27, 2024

I dagens konkurranseutsatte marked er ikke lenger gode enkeltopplevelser nok for kunder og brukere. Kundene forventer en sømløs og konsistent opplevelse, uansett når, hvor og hvordan de møter en merkevare. Da kan dagens tilnærming til arbeid med brukeropplevelse...

Fortsett å lese...
Signaturopplevelser: Et uforløst potensial for norske selskaper cx signaturopplevelse Nov 20, 2024

Merkevaren er ikke bare det som kommuniseres gjennom reklame eller defineres i en designmanual. Den virkelige testen skjer i sannhetens øyeblikk – når kunden møter virksomheten på viktige steg gjennom kundereisen. Merkevarens styrke avgjøres ikke bare av hva...

Fortsett å lese...
Intervju i CXO Magazine customer experience strategi Nov 07, 2024

Denne høsten ble Jannecke Drangert-Hveding intervjuet av CXO Magazine. CXO Magazine er et tidsskrift og en digital plattform for global kunnskapsdeling som tilbyr artikler og dybdeintervju med bransjeledende selskaper og deres CXOer. Intervjuet er på trykk i novemberutgaven...

Fortsett å lese...
Felles mentale modeller – En nøkkel til Reell Kundeorientering ccma modenhet reell kundeorientering Nov 05, 2024

 

For å lykkes med reell kundeorientering, må hele organisasjonen forstå hva dette innebærer, hvordan den faktisk står til, og hvilken rolle kundeorientering skal spille. Dette kan høres banalt ut, men vår erfaring viser hvor stor...

Fortsett å lese...
Er "Bad Profit" en blindsone i deres vekststrategi? bad profit cx Sep 23, 2024

Som leder og styre er det viktig å sikre at virksomheten vokser på en måte som er både lønnsom og bærekraftig. For å forstå om man gjør det, er begrepet "bad profit" viktig å forstå. For det er ikke slik at...

Fortsett å lese...
«Bad Profit»: Den usynlige trusselen bak fallende lojalitet i banksektoren bad profit customer centricity Sep 16, 2024

I en tid hvor kundelojalitet er en av de mest verdifulle eiendelene et selskap kan ha, ser det ut til at mange banker vil slite. Spesielt for finanssektoren har lojaliteten falt til det laveste nivået noensinne. Dette kan i stor grad tilskrives et økende fokus på kortsiktige...

Fortsett å lese...
-Hvordan unngå «Bjørnetjenestedesign»? customer centricity customer experience modenhet Aug 20, 2024

Tjenestedesign engasjerer - og dessverre ikke bare med positive fortegn.  Det har vært i vinden i flere år og mange har bygget opp kompetanse på tjenestedesign i egen organisasjon.  Samtidig snakkes det ofte om dyrekjøpte erfaringer og omfattende...

Fortsett å lese...
Hvordan kan vi som ledere prioritere rett? customer centricity customer experience Jun 24, 2024

Det er alltid nok å gjøre og mange ting å prioritere. Men hvordan sikrer vi at vi fanger opp viktig kundeinnsikt og signaler fra organisasjonen, slik at vi gjør de riktige tingene? Og hvordan sørge for at prioriteringer ikke styres av bare av gårsdagens...

Fortsett å lese...
Inspirasjon fra World Customer Centricity Series May 15, 2024

Etter å ha vært dommer i World Customer Centricity Awards og fulgt prisutdelingssermonien i forrige uke, er jeg full av inspirasjon og pågangsmot for arbeidet rundt reell kundeorientering!

Det var imponerende å få ta del i alle case fra finalistene og reflektere...

Fortsett å lese...
Er dere klare til å ta i mot maskinkundene? customer experience kunstigintelligens Apr 24, 2024

De fleste bedrifter prøver for tiden å legge strategier for hvordan de kan bruke generativ kunstig intelligens (Generativ AI) i virksomheten sin, hovedsakelig for å øke produktiviteten. Men forretningsimplikasjonene av kunstig intelligens-baserte maskinkunder er enorme....

Fortsett å lese...
1 2 3