Som leder og styre er det viktig å sikre at virksomheten vokser på en måte som er både lønnsom og bærekraftig. For å forstå om man gjør det, er begrepet "bad profit" viktig å forstå. For det er ikke slik at...
I en tid hvor kundelojalitet er en av de mest verdifulle eiendelene et selskap kan ha, ser det ut til at mange banker vil slite. Spesielt for finanssektoren har lojaliteten falt til det laveste nivået noensinne. Dette kan i stor grad tilskrives et økende fokus på kortsiktige...
Tjenestedesign engasjerer - og dessverre ikke bare med positive fortegn. Det har vært i vinden i flere år og mange har bygget opp kompetanse på tjenestedesign i egen organisasjon. Samtidig snakkes det ofte om dyrekjøpte erfaringer og omfattende...
Det er alltid nok å gjøre og mange ting å prioritere. Men hvordan sikrer vi at vi fanger opp viktig kundeinnsikt og signaler fra organisasjonen, slik at vi gjør de riktige tingene? Og hvordan sørge for at prioriteringer ikke styres av bare av gårsdagens...
Etter å ha vært dommer i World Customer Centricity Awards og fulgt prisutdelingssermonien i forrige uke, er jeg full av inspirasjon og pågangsmot for arbeidet rundt reell kundeorientering!
Det var imponerende å få ta del i alle case fra finalistene og reflektere...
De fleste bedrifter prøver for tiden å legge strategier for hvordan de kan bruke generativ kunstig intelligens (Generativ AI) i virksomheten sin, hovedsakelig for å øke produktiviteten. Men forretningsimplikasjonene av kunstig intelligens-baserte maskinkunder er enorme....
I en æra preget av teknologisk innovasjon, er kunstig intelligens (AI) i ferd med å revolusjonere måten vi forstår og forbedrer kundeopplevelsen (CX) på. AI er ikke bare en trend, men en nødvendighet for å forme fremtidens kundeopplevelser. Dette er...
I et næringsliv stadig mer preget av konkurranse og forbrukermakt, fremstår kundeorientering som en bærebjelke for suksess. Imidlertid avslører undersøkelsen "Status for Kundeorientering i Norge i 2024" at kun 14% av norske virksomheter vurderes å ha...
På Kundeopplevelsesdagen i Oslo 8. februar, ble resultatene fra undersøkelsen: Status for Kundeorientering i Norge 2024 presentert. Det er Customer C som sammen med Forsta står bak. Resultatene viser at modenheten rundt kundeorientering fremdeles er relativt lav...
I en verden hvor kundetilfredshet og lojalitet er nøkkel for å lykkes, har Net Promoter Score (NPS) blitt et populært verktøy for mange bedrifter. Det er en tilnærming mange har sterke meninger om. Samtidig har få satt seg nok inn i intensjonen bak...
En bærebjelke for kundesentrisk tilnærming er å sikre dyp kundeforståelse i virksomheten. Bedrifter som lykkes i å innlemme kundeforståelse og dyrke en nysgjerrighet til å stadig forstå kunden, kundebehov og kundeopplevelse i sin kultur,...
Jeg ble utfordret til å dele mitt perspektiv av en av mine flotte kunder, like før nyttår. Spørsmålet fikk meg først til å fundere, deretter til å spinne hodet: “Jannecke, du er flink til å syntetisere mønstre fra verden rundt...